Kategorie

Do nabycia

Małżeństwo. Wielka tajemnica

Podróż do wnętrza

okl Jeziorski - Historia pewnej milosci

Kalendarz

Maj 2018
N P W Ś C P S
« Kwi    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
  • Wbrew pozorom, jednym z większych zagrożeń dla współczesnego człowieka jest przekonanie, że wszystko będzie dobrze. Pamiętam jedną opinię według której niezależnie od tego co robimy, Bóg i tak nas wszystkich weźmie do nieba. Tymczasem u początku adwentu Jezus mówi o podziale w czasie Jego przyjścia:

    Wtedy dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona. (Mt 24,30-41)

    To myślenie, o którym wspomniałem na początku nie jest wyrazem wiary w miłosierdzie Boga. To próba zrzucenia ciężaru odpowiedzialności za własne czyny. Żyjemy w świecie, w którym właśnie dlatego, aby nie zmagać się z wyborami, zaciera się granicę między dobrem a złem. Dla współczesnego człowieka ta granica praktycznie nie istnieje: wszystko jest tak samo dobre. Ale to właśnie ten brak granic, brak zmagania o wartości sprawił, że człowiek popadł w wielką nudę, obojętność i bezsens…

    Jezus u początku adwentu próbuje więc budować prawdziwy obraz końca. Bóg nie skrępuje wolności człowieka. Będzie odpowiedzialność za własne czyny i będzie podział! Jedni będą wzięci, a drudzy zostawieni. Nie stanie na równi prześladowca z prześladowanym a złodziej z okradzionym. A skoro tak, to już nie jest wszystko bez znaczenia, każda decyzja ma sens, każdy wybór jest ważny, a każdy moment musi być momentem czuwania.

    Jezus jako wzór czuwania stawia Noego, który w świecie pełnym niegodziwości był posłuszny Słowu Boga. To właśnie na Jego słowo zbudował arkę, która stała się dla niego ocaleniem. Czuwać to właśnie być wsłuchanym w Słowo i podejmować wybory w jego świetle. Wtedy otwiera się przed człowiekiem świat wartości: życie przestaje być nudą, a oczekiwany koniec i podział nie napawa strachem, ale nadzieją.

    Posted by ks. Sławek @ 19:31

Comments are closed.